Skulle man hålla på och leta baksidor med allt man bör/vill/har lust att göra, ja då skulle man nog inte få något gjort. Och skulle man få något gjort så skulle allt göras med en suck över den sura baksidan. 
 
För nog kan man hitta en baksida med allt om det är det man är ute efter. 
 
Måste erkänna att detta enorma snöfall nog var en baksida i mina ögon. I alla fall först. Eftersom jag hade tänkt mig för att faktiskt ta en ridtur i skogen före snön kom. Silver har förmågan att flippa en aning när nya snöfall kommer. I lördags vande vi oss lite mer med omgivningen, eftersom han fortfarande är väldigt "tittig" i sin nya miljö. Att Eros gärna högljutt står och gnäggar efter sin nya hagkamrat, gör att Silver gärna tappar koncetrationen och sedan sprakar till för rörliga och tysta objekt (t.ex snö som faller från tak, någon som skottar snö osv). 
 
Så nu börjar det märkas att det är en treårig man har att göra med. Att Silver gillar snö märks tydligt. Hans ben spritter lite hit och dit nu som då när det är meningen att han ska trava lugnt. För vem har lust att trava lugnt när man kan leka vildhäst i snön? 
 
Hans nya hagkamrater har definitivt livat upp hans mentalitet, vilket inte är konstigt eftersom Eros är en väldigt uttrycksfull och social häst. Eros är hagens chef och har stenkoll på var Silver håller hus - detta för att hålla honom borta från Pirat.  
 
Men går man iväg med Silver som sagt, ja då blir det ett himla liv i hagen. Haha...  
 
Hur som helst. Det här med att hitta baksidor igen... eftersom snön kom oavsett min vilja, så var det helt enkelt att försöka hitta framsidan med den då. Det blev en promenad genom byn. Med tanke på all snö som kommit kör de flesta bilar saktare än vanligt, samt är sannolikheten stor att en hel del olika typer av traktorer, snöplogar m.m. är ute i arbete, samt folk som skottar snö, barn som leker i snön m.m. Perfekt miljöträning alltså. 
 
Jag slängde på Silver sadel och träns, även om jag endast ledde honom. 
 
När vi gick av gården var han förstås fundersam över vart vi var påväg. Eros gnäggade och Silver ville mer än gärna kasta en blick bakåt nu som då. "Skulle inte de andra följa med", verkade han undra. Medan jag innerligt hoppades att de lämnade kvar och inte bröt sig loss. De drog nämligen en brakande bockar-runda i hagen som protest när vi gick iväg utan dem. 
 
Silver höll sig dock i skinnet, även om han nu som då flög framåt av ljudlösa rörelser i omgivningen. Promenaden gick helt okej, med tanke på att det var hans första runda någonsin genom Nämpnäs centrum. 
 
Men oavsett. Nu skulle det nog gärna få bli vår. Så att man kan börja rida och träna på allvar. Jag saknar sommaren, ljuset och ordentliga ridturer. 
 
Tills dess får jag fortsätta med att försöka hitta framsidan med vad som serveras. 
 
 
 
 
 
 
Ohana Flannacan, Silver, connemara ponny,

Kommentera

Publiceras ej