Det har varit lite problematiskt att räkna in bloggen i mitt tidsplanerande under senaste månaden, detta pågrund av en hel del annat som behövt göras. Samt också det faktum att jag sällan hinner plocka med kameran till stallet och dra fram den innan det blir bäcksvart ute. 
 
Jag vet inte om det bara är för att jag har ett otroligt späckat schema nu för tillfället som gör att jag anser att tiden går alldeles för fort. Jag hinner ju inte med! 
 
Månaden som gått har gått i både upp- och nersving. Det är så himla mycket pusslande för tillfället med tiden, speciellt nu när jag flyttat hemifrån (äntligen!!) och inte har egen bil. Man ska ständigt skjutsas hit och dit och låna bilen för att ta sig till stallet. Däremellan är jag fast. 
 
Därför har den här månaden gått i bil-letandets tecken. Har redan hunnit testa tre bilar, och sett två bilar (egentligen tre) förvinna under näsan på mig. Riktigt surt att ha otur på den fronten när jag verkligen behöver bil NU NU NU!! Förhoppningsvis ska jag hitta en före månaden är slut.
 
Annars har det väl gått helt okej med Silver. Har jobbat mer från marken med honom den senaste månaden på grund av att han visat obehag för bettet den senaste tiden. Hade veterinären på plats förra veckan för att få hans tänder fixade och den minimala vargtanden utdragen. 
 
Hans energinivå har också varit låg under en tid - inte lika sprallig i benen och medgörlig som tidigare. Lyssnar bara halvhjärtat, segar på i en egen snigelfart - visar missnöje när jag jagat ut honom på en större volt för att trava eller hålla upp tempot en aning.
 
Misstänker starkt att det beror på de kalla nätterna och pälssättningen. De senaste tre nätterna har han fått stå inne. Vill verkligen inte slänga på några täcken i förtid innan hans päls hunnit få en chans. Ser hellre att han får en ordenlig vinterpäls som tål lite mer, än att han ska behöva flytta från skogshagen och stå i den lilla hagen - täckad. Risken med skogshagen är att han sliter sönder sitt täcke och/eller fastnar - eftersom han trots allt är en bäver/ekorre. 
 
 
Energinivån har nu mot slutet av månaden blivit aningen bättre. När jag red honom för någon dag sedan var han piggare igen och på bättre humör, vilket var skönt. 
 
Ska försöka att blogga lite oftare, men kan inte lova något...allt hänger lite på bilen som jag inte har. Med bil skulle jag få tiden planerad mycket bättre. 
 
Silver har bestämt sig för att satsa på mittbena. Panluggen är helt hopplös - vill inte alls hållas ihop.
 
 Alla hästarna står nu tillsammans. Skönt att de kommer bättre överrens igen så att de klarar av att stå i samma hage. Bättre med större flock. Tidigare var det den här busen (Klipper) som gärna ville ge sig på både Rally och Silver. 
 
 
Ohana Flannacan, Silver,

Kommentera

Publiceras ej